Fordelar og ulemper: Trine Lindborg og Mikal Leigland har lista opp fordelar og ulemper med dei to alternative traseane.

Bed ny regjering greia ut indre trasé. Listar opp alle fordelane med E39 om Fusa

Ordførar Trine Lindborg (Ap) og varaordførar Mikal Leigland (Sp) i Bjørnafjorden kommune har måndag sendt brev til forhandlingsdelegasjonane til Ap og Sp.

Lindborg og Leigland ber dei som no sit og forhandlar om ny regjering, om å ta initiativ til å greia ut ferjefri E39, indré trase via tidlegare Fusa kommune.

– Utgåande regjering har vald midtre trasé for Hardfast med 5 km bru over Bjørnafjorden. Prosjektet er kostnadsrekna til 36 milliardar kroner (2019-kroner). Vi er uroa over at kostnaden blir for høg med omsyn til det økonomiske handlingsrommet regjeringa vil få i åra framover. Vi ber difor forhandlingsdelegasjonane om å ta initiativ til å greia ut Hordfast indre trasé via Fusa som eit alternativ til Solberg-regjeringa sitt traséval.

Artikkelen held fram under annonsen.

I brevet listar ordføraren og vararordføraren opp fordelar og ulemper med dei to alternativa:

Solberg-regjeringa sitt val av trasé: Hordfast midtre alternativ med bru over Biørnafjorden

Fordelar:

15 min kortare reisetid Bergen - St avanger

Ulemper:

Flytebru på 5 km må byggjast som 4-felt, sjølv om det ikkje er trafikkgrunnlag for 4-felt. Dette gjer prosjektet unødvendig dyrt

Omfattande vedlikehaldskostnader av 5 km bru til evig tid

Store naturinngrep. Vil råke boreonemoral regnskog på Tysnes og skjergarden ved Røttinga.

Artikkelen held fram under annonsen.

Seglingshøgde på 50 meter hindrar skip, plattformar/riggar å nå indre delar av Bjørnafjorden. Reduserer moglegheitene for næringsutvikling i austre delar av Bjørnafjorden

Stor innskrenking i eit av Sjøforsvaret sine viktigaste øvingsområde. Bompengar i storleiken 400 kr kvar veg vil ha ein betydeleg avvisningseffekt på lokaltrafikk. Vil truleg vera behov for ein vesentleg lengre periode med bompengar for å finansiera prosjektet

Hordfast indre trasé:

Fordelar:

Kan byggjast ut etappevis

Kan byggjast som 2-felts, (3- eller 4-felts på delstrekk ved behov). Kan koplast saman med E134 «Hordalandsdiagonalen» Odda-Bergen. E134 og E39 kan dela trasé frå Eikelandsosen til Bergen. Stor auke i samfunnsnytta for både E134 og E39.

Knyter indre og ytre delar av fylket saman

3 timer kortare reisetid Oslo-Bergen med E134 Hordalandsdiagonalen

Artikkelen held fram under annonsen.

30 min kortare reisetid Eikelandsosen - Bergen med E39 Hordfast indre trasé

Ulemper:

15 min lengre reisetid Bergen - Stavanger